تحقیق رایگان در مورد ادبیات تعلیمی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
14 آگوست 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
8
دسته بندی
تعداد بازدید
2055 بازدید
رایگان

با سلام و احترام به این سایت خوش آمدید با تحقیق رایگان در مورد ادبیات تعلیمی در خدمت شما هستیم.

تحقیق رایگان در مورد ادبیات تعلیمی

فرمت فایل ورد قابل ویرایش می باشد و دارای 8 صفحه است.

تحقیق رایگان در مورد ادبیات تعلیمی

مقدمه

ادبیات تعلیمی،نوشته ها وآثاری است که برای خواننده ودریافت کننده پیام دانش و معارفی را بیان کند ویا تعلیماتی از قبیل علوم فلسفی،مذهبی ودیگر علوم را انتشار دهد. در طول سالیان گذشته و قرن هایی که بر ادبیات فارسی گذشته آثار بسیاری در ادب تعلیمی چه در شعر وچه در نثر پدید آمده است که هر کدام دریایی از معارف را به همراه دارد.

نوشته و آثاری که برای خواننده و دریافت کننده دانش و معارفی را بیان می کند را ادبیات تعلیمی می نامند. سالیانی که بر ادبیات فارسی گذشته آثار بسیاری در ادب تعلیمی چه در شعر و چه در نثر پدید آمده است در ادب فارسی آثاری نیز یافت می شود که هر چند وقت در تاریخ ادبیات فارسی در ادب تعلیمی قرار داده شده است. ادبیات هنگامی که به دستاوردهای متعالی یعنی تعلیم و تربیت رسیده است که در آن موقع ادبیات است در واقع ادبیات کلاسیک سرزمین ما به عنوان یکی از غنی ترین ادبیات ملل از این یژگی برخوردار است.

و اگر با وسعت بیشتری به این موضوع بنگریم روح تعلیم و تربیت در همه ادبیات ما گسترده است و این گونه نیست که تنها متونی که ما در حوزه ادبیات تعلیمی می شناسیم مصداق گفته ما است بلکه سایر متون نیز در دیگر ژانرهای ادبی همچون عاشقانه و احساسی در نهایت تاثیر تعلیمی بر مخاطب می گذارند. در ادبیات تعلیمی شرق و غرب جدای از آموزش مسائل فلسفی، عقیدتی و… به دانش‌های عملی نیز توجه صورت گرفته است چنانچه در غرب و شرق عده‌ای از شعرا به این کار پرداختند. در ادبیـات تعلیمی، اندرزنامه ها را به طور کلی، می توان بـه دو قسـم اندرزنامـه و اشارات اندرزی تقسیم کرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.